Belangrijke waarschuwing: misbruik van ons telefoonnummer (spoofing)

12/11/2025
Delen via \a\a

Waarschuwing: mogelijk misbruik van ons telefoonnummer (spoofing)

Er zijn recent meldingen binnengekomen van personen die zich telefonisch voordoen als medewerkers van ATA. Hierbij wordt ons telefoonnummer nagemaakt (dit heet spoofing), waardoor het lijkt alsof de oproep daadwerkelijk van ons afkomstig is.

Wat betekent dit?

Bij spoofing wordt er misbruik gemaakt van onze naam en ons telefoonnummer. De beller kan bijvoorbeeld vragen om persoonlijke gegevens, om betalingen te doen of om handelingen uit te voeren met uw bankrekening.
Deze oproepen zijn niet afkomstig van ATA.

Waar moet u op letten?

  • ATA vraagt nooit om bankgegevens, pincodes of betalingen via de telefoon.
  • Wordt u gebeld door iemand die zich voordoet als medewerker van ATA en dit soort informatie vraagt? Verbreek direct de verbinding.
  • Bel ons zelf terug via het officiële telefoonnummer dat u kent of dat vermeld staat op onze website: 020 592 31 31.
  • Noteer eventueel het tijdstip en het nummer dat op uw scherm verscheen en meld dit aan ons.

Wat kunt u doen als u bent gebeld?

  • Geef geen persoonlijke of financiële informatie.
  • Verbreek het gesprek onmiddellijk.
  • Meld het voorval bij ATA via service@atapersonenalarmering.nl of telefonisch via 020 592 31 31.
  • Heeft u geld overgemaakt of gegevens gedeeld? Neem dan direct contact op met uw bank en meld het bij de politie (0900-8844).

Wat wij doen om u te beschermen

We nemen dit zeer serieus en werken samen met de betrokken partijen om herhaling te voorkomen.
Er zijn op dit moment geen aanwijzingen dat onze systemen zijn gehackt of dat er sprake is van een datalek, maar dit wordt zorgvuldig onderzocht.
Mocht daar iets uit blijken, dan informeren wij onze klanten direct.

Bedankt voor uw alertheid en begrip.

Laatst bijgewerkt: 12-11